Sokan várják az áttörést az akkumulátor technológiában, mert úgy gondolják, hogy a jelenlegi formájában, az elektromos autózás nem életszerű illetve sok lemondással jár. Más elektro-szkeptikusok szerint elektromos autóval járni nem is környezetkímélő.
Ezeket az állításokat cáfolja, Jessica Trancik MIT-s professzor és csapata, legújabb tanulmánya és megállapítja, hogy a jelenleg kapható e-autók az esetek 90 százalékában helyettesíteni tudják belső égésű motoros társaikat. 2020-ig ez a szám 98 százalék lesz, és akkor még nem beszéltünk az egyre csökkenő költségekről.
A kutatás során több millió autóval történő utazást elemeztek ki amelyek két adatforrásból származtak. Az egyik a 2009-es amerikaiak utazási szokásairól szóló felmérés, a másik GPS-ek által szolgáltatott útvonalak adathalmaza. Ezek alapján a háztartások 90 százalékának megfelelő lenne egy olcsóbb kategóiás elektromos autó (nem Tesla) a napi rutinhoz úgy, hogy csak éjszaka töltik azokat.
A környezetszennyezést érintő kérdésekre a válasz, hogy akár 30 százalékkal csökkenthetné az Egyedül Államok, a közlekedésből származó károsanyag kibocsátást. Nyilván ez a tényező nagyban függ az adott ország energiatermelésének módjától, de az USA-t vizsgálva kedvezőek a kilátások.
A cikk egy korlátaozással él, miszerint mindig akadnak majd olyan alkalmak, amikor nem lehet útnak indulni elektromos járművel, de az ilyen esetek is megoldhatók fosszilis energiaforrást használó autó bérlésével, illetve autómegosztás használatával.